Trwa ładowanie...

 

Trwa zapisywanie na newsletter...

Konkurs dla jednostek samorządu terytorialnego w obszarze dostępności usług publicznych

Nowy konkurs CPE z myślą o osobach starszych i z niepełnosprawnościami

Od 31 grudnia 2018 roku można składać wnioski o dofinansowanie na opracowanie i wdrożenie nowych rozwiązań w zakresie poprawy funkcjonowania urzędów w obszarze dostępności uslug publicznych. W konkursie chodzi o usprawnienie obsługi klientów oraz komunikacji pracowników urzędów z klientami ze szczególnymi potrzebami. Mowa tu między innymi o osobach poruszających się na wózkach inwalidzkich bądź kulach, osobach niewidomych i słabo widzących, głuchych oraz słabo słyszących jak również osobach z niepełnosprawnościmi intelektualnymi, kobietach w ciąży czy osobach starszych.

O czym pamiętać

Przystępując do konkursu, należy pamiętać, że projekt musi być zrealizowany we współpracy z partnerem zagranicznym z jednego z krajów Unii Europejskiej. W oparciu o jego wiedzę i doświadczenia ma powstać nowe rozwiązanie służące poprawie dostępności usług publicznych. Wypracowane rozwiązanie ma uwzględniać szczególne potrzeby zwłaszcza seniorów oraz osób z niepełnosprawnościami. Poprawa funkcjonowania może polegać na przykład na sprawniejszej komunikacji pracowników urzędów z klientami, dotarciu z usługami publicznymi do tych osób, które, ze względu ma swoje szczególne potrzeby, mają do nich utrudniony dostęp. 

Kwota przeznaczona na konkurs wynosi 15 mln zł.

Terminy

Wnioski o dofinansowanie będą przyjmowane od 31.12.2018 r. do 28.02.2019 r. Ostatniego dnia do godz. 14.00.

Szczegóły konkursu

Zapoznaj się ze szczegółami oraz z Regulaminem konkursu.

Wszelkie pytania związane z konkursem należy kierować do przedstawicieli Centrum Projektów Europejskich (CPE) mailowo na adres: power@cpe.gov.pl lub telefonicznie (22) 378 31 68, w godzinach 9.00-11.00. Infolinia działa wyłącznie w trakcie trwania naboru.