Trwa ładowanie...

 

Trwa zapisywanie na newsletter...

Rok 2015 to czas uruchamiania nowych programów. Podpowiadamy skąd będzie można czerpać aktualne i bezpłatne informacje o nowej puli funduszy europejskich.

Oprócz Punktów Informacyjnych oraz Portalu Fundusze Europejskich, aktualne informacje nt. możliwości skorzystania ze środów unijnych będą szeroko dostępne w mediach. Będzie to możliwe za sprawą realizacji w pierwszej połowie 2015 r. kilkunastu projektów informacyjnych i poradnikowych we wiodących polskich mediach. Tematyka funduszy unijnych będzie stale obecna zarówno w mediach tradycyjnych, jak i czołowych portalach internetowych.

Projekty internetowe

  • Nazwa portalu: Wp.pl
    Tytuł projektu: Fundusze dla zmian
    Dotacjobiorca: Grupa Wirtualna Polska Sp. z o.o.

W projekcie na portalu Wp.pl powstał dedykowany serwis specjalny – FunduszeUE.wp.pl. W trakcie projektu zostanie opublikowanych około 300 różnorodnych materiałów informacyjnych (artykułów, newsów, filmów, czatów eksperckich itp.). Serwis jest skierowany do wszystkich użytkowników, ze szczególnym uwzględnieniem przedsiębiorców i osób planujących założyć własną działalność gospodarczą. Okres realizacji projektu: od stycznia do czerwca 2015 r. (później serwis będzie utrzymywany do końca 2015 r.).

  • Nazwa portalu: Onet.pl
    Tytuł projektu: Nowa perspektywa, nowe możliwości
    Dotacjobiorca: Grupa Onet.pl S.A.

Przygotowany przez portal Onet.pl serwis specjalny – FunduszeUE.onet.pl – będzie zawierał przynajmniej około 60 materiałów informacyjnych (artykułów, video, galerie zdjęć, itp.). Będzie on dostępny ze strony głównej portalu za pośrednictwem kampanii bannerowej oraz linków. Artykuły, które powstaną w ramach projektu opublikowane zostaną również w serwisach tematycznych portalu Onet: Wiadomości, Biznes, Motoryzacja oraz Technologie. Okres realizacji projektu: od stycznia do czerwca 2015 r.

  • Nazwa portalu: Interia.pl
    Tytuł projektu: Fundusze Europejskie - Serwis Informacyjny
    Dotacjobiorca: Grupa Interia.pl Sp. z o.o. Sp. k.

Projekt polega na stworzeniu serwisu specjalnego w module Fakty Interia.pl. Będzie on dostępny pod adresem FunduszeUE.interia.pl. Na serwisie zamieszczonych zostanie łącznie około 80 materiałów (artykułów, wywiadów video, sond itp.). W celu zaangażowania użytkowników zostaną przeprowadzone 2 edycje konkursu polegające na odpowiedzi na pytanie związane z Funduszami Europejskimi. Okres realizacji projektu: od stycznia do czerwca 2015 r. (później serwis będzie utrzymywany do 2020 r.).

Projekty prasowe

  • Tytuł prasowy: Puls Biznesu, Puls Biznesu Extra, Puls medycyny, Puls Farmacji
    Tytuł projektu: PULS Funduszy Unijnych
    Dotacjobiorca: Bonnier Business (Polska) Sp. z o.o.

Projekt zakłada przede wszystkim publikacje na temat możliwości pozyskania Funduszy Europejskich. W materiałach zostaną przedstawione zasady i narzędzia wykorzystania środków europejskich w przedsięwzięciach biznesowych, zawodowych, jak i rozwoju osobistym. Projekt zakłada prawie 80 publikacji prasowych w okresie od stycznia do czerwca 2015 r. Na portalu www.pb.pl powstała także zakładka zawierająca wszystkie przygotowane materiały.

  • Tytuł prasowy: Rzeczpospolita, Sukces
    Tytuł projektu: Nowe euro z UE szansą na rozwój firm i gmin
    Dotacjobiorca: Gremi Business Communication Sp. z o.o.

W projekcie zostanie opublikowanych ponad 30 materiałów w „Rzeczpospolitej” oraz w miesięczniku „Sukces”. Będą one opisywać możliwości korzystania z Funduszy Europejskich na rozwój firm. Ważnym elementem będą także publikacje związane z inwestycjami samorządowymi (publicznymi) w nowej perspektywie UE. Istotnym komponentem projektu będzie także funkcjonujący od 2013 r. wortal internetowy z dedykowanymi treściami, stanowiący kompleksowy serwis wiedzy o Funduszach Europejskich. Serwis jest dostępny pod adresem: www.funduszeeuropejskie.rp.pl.

  • Tytuł prasowy: Dziennik Gazeta Prawna
    Tytuł projektu: Fundusze Europejskie - praktycznie
    Dotacjobiorca: Infor Biznes Sp. z o.o.

Zgodnie z założonym tytułem projektu materiały będą prezentowały praktyczne informacje dla osób i instytucji zainteresowanych sięganiem po środki europejskie. Na projekt składać się będzie łącznie 36 publikacji prasowych w okresie od stycznia do czerwca 2015 r. Uzupełnieniem jest także zakładka na stronie tytułu zawierająca wszystkie przygotowane materiały.

  • Tytuł prasowy: Super Express, Murator, Zdrowie, M jak Mama
    Tytuł projektu: Polaku, sięgnij po Fundusze Unijne
    Dotacjobiorca: Murator S.A. (ZPR Media S.A.)

Projekt oferuje przekrojowe publikacje dopasowane tematycznie do potrzeb czytelników poszczególnych tytułów wydawnictwa. Będą zarówno materiały ogólne, wprowadzające, jak i szczegółowo opisujące konkretne możliwości sięgania po środki europejskie. Materiały opublikowane zostaną w okresie od stycznia do czerwca 2015 r., także za pośrednictwem strony www.se.pl.

  • Tytuł prasowy: Fakt, Przegląd Sportowy
    Tytuł projektu: Fundusze Europejskie - co dalej, co jeszcze, co nowego?    
    Dotacjobiorca: Ringier Axel Springer Polska Sp. z o.o.

Cykl informacyjno-poradnikowy będzie prezentował różnorodne możliwości korzystania ze wsparcia unijnego. Nie tylko możliwości sięgania bezpośrednio po dotacje, ale także korzystania z już dofinansowanych projektów oraz inwestycji. Na projekt składać się będzie kilkanaście publikacji w dzienniku „Fakt” oraz w „Przeglądzie Sportowym”. Dodatkowo na stronach fakt.pl powstanie sekcja specjalna, w której opublikowane zostaną materiały opracowane w projekcie.Okres publikacji: od stycznia do czerwca 2015 r.

  • Tytuł prasowy: Echo Dnia, Gazeta Codzienna Nowiny, Gazeta Lubuska, Gazeta Pomorska, Głos - Dziennik Pomorza, Kurier Poranny, Nowa Trybuna Opolska, Polska Dziennik Bałtycki, Polska Dziennik Łódzki, Polska Dziennik Zachodni, Polska Gazeta Krakowska, Polska Gazeta Wrocławska, Polska Głos Wielkopolski, Polska Kurier Lubelski, Polska Metropolia Warszawska
    Tytuł projektu: Fundusze Europejskie. Nowe Rozdanie
    Dotacjobiorca: Polskapresse Sp. z o. o.

Cykl prasowy składał się będzie z dwóch części. W pierwszej części ogólnoinformacyjnej przedstawione zostaną ogólne założenia dotyczące Funduszy Europejskich na lata 2014-20. W części drugiej poradnikowej zostaną przedstawione szczegółowo instrumenty wsparcia z poszczególnych programów operacyjnych, z naciskiem na programy regionalne. Na projekt składać się będzie około 25 materiałów publikowanych w okresie od stycznia do czerwca 2015 r.

  • Tytuł prasowy: Ponad 60 tygodników lokalnych
    Tytuł projektu: Porozmawiajmy o Funduszach Europejskich
    Dotacjobiorca: Biuro Reklamy Gazet Lokalnych Sp. z o.o.

W projekcie powstanie 12 odcinków materiałów informacyjnych w formie dialogu, którego bohaterami będzie para znanych aktorów (Stanisław Tym oraz Katarzyna Węglicka). Jako działanie uzupełniające stworzonych zostanie 12 krótkich filmów z dialogami przeznaczonych do publikacji w serwisie YouTube oraz na stronach internetowych gazet lokalnych. Okres publikacji materiałów od stycznia do czerwca 2015 r.

  • Tytuł prasowy: Przyjaciółka, Poradnik domowy
    Tytuł projektu: Polki - Europejki
    Dotacjobiorca: Edipresse Polska Sp. z o.o.

Projekt zakłada cykl 12 artykułów (po 6 w dwutygodniku Przyjaciółka i w miesięczniku Poradnik Domowy). W materiałach opublikowanych w „Przyjaciółce” w charakterze doradców i inspiratorów wystąpią osoby, które już skorzystały ze wsparcia unijnego. Z kolei na łamach „Poradnika Domowego” przedstawione zostaną praktyczne informacje na temat sięgania po Fundusze Europejskie. Dodatkowo na stronie internetowej www.polki.pl zamieszczone zostaną bardziej szczegółowe wiadomości o charakterze poradniczym. Okres publikacji: od lutego do czerwca 2015 r.

Projekty radiowe

  • Nazwa stacji: Radio Zet
    Tytuł projektu: Program na sukces
    Dotacjobiorca: ZET Premium Sp. z o.o.

Projekt przewiduje 2 rodzaje audycji. Emitowane w paśmie weekendowym audycje reportażowo-informacyjne oraz rozmowy Pana Rafała Bryndala z ekspertem ds. funduszy unijnych. Rozmowy będą emitowane w porannym paśmie w ciągu tygodnia, każdorazowo ekspert ds. funduszy unijnych będzie odpowiadał na trudne pytania nt. unijnego wsparcia. Uzupełnieniem projektu będzie strona internetowa na portalu www.radiozet.pl. Okres emisji audycji: od stycznia do czerwca 2015 r.

  • Nazwa stacji: Radio RMF FM, RMF MAXXX
    Tytuł projektu: Kierunek: Fundusze
    Dotacjobiorca: Grupa RMF Sp. z o.o. Sp. k.

W ramach projektu przygotowane zostaną cykle sprofilowanych audycji w RMF FM, RMF MAXXX oraz w RMF Classic. W okresie od stycznia do czerwca 2015 r. wyemitowane zostanie kilka rodzajów audycji – audycje informacyjne, poradnikowe oraz konkursy dla słuchaczy. Dzięki zaangażowaniu RMF MAXXX zostaną przygotowane specjalne audycje i konkursy dla młodzieży. Uzupełnieniem projektu będzie strona projektu i szereg działań promocyjnych na portalu RFM FM.

  • Nazwa stacji: Program 1 Polskiego Radia
    Tytuł projektu: Fundusze Europejskie - Nowa Perspektywa
    Dotacjobiorca: Polskie Radio S.A.

Projekt składa się z 25 cotygodniowych cykli audycji w różnej formie: reportażu, felietonu oraz debaty nt. unijnego wsparcia. Każdy cykl będzie zaczynał się w piątkowy poranek w Sygnałach Dnia (ok. godz. 6.40), kończył audycjami w sobotni poranek (ok. godz. 5.40) i południe (ok. godz. 12.45). Audycje będą emitowane od stycznia do czerwca 2015 r. Wszystkie audycje oraz materiały dodatkowe znajdą się na stronach gospodarczych Polskiego Radia.

Projekty telewizyjne

  • Nazwa stacji: TV Trwam
    Tytuł projektu: O funduszach Unii Europejskiej 2014-2020, czyli ile, komu i na co?
    Dotacjobiorca: Fundacja „Lux Veritatis”

Projekt obejmuje emisję 7 audycji informacyjno-edukacyjnych prowadzonych przez Ojca Grzegorza Moja. Każda 45-minutowa audycja składać się będzie ze specjalnie opracowanego materiału filmowego i rozmowy w studio. Do dyskusji zapraszani będą goście i eksperci ds. Funduszy Europejskich. Tematami rozmów będą m.in. specyfika perspektywy unijnej 2014-2020, nowe programy operacyjne, wskazówki kto i w jaki sposób może skorzystać z dotacji. Dodatkowo widzowie będą mogli zgłaszać swoje pytania, a odpowiedzi udzielone zostaną na antenie.Projekt zostanie uzupełniony cyklem publikacji w „Naszym Dzienniku” i magazynie „W naszej Rodzinie”.Okres emisji audycji: od stycznia do czerwca 2015 r.

  • Nazwa stacji: TVP INFO, TVP Katowice, TVP Regionalna
    Tytuł projektu: Eurowiadomości
    Dotacjobiorca: TVP Katowice

„Eurowiadomości” to cykl audycji informacyjno-reportażowych. Podobnie jak w ubiegłorocznej edycji składać się będzie z cotygodniowego serwisu informacyjnego, nadawanego raz w miesiącu magazynu i kończącego cały projekt raportu. Celem projektu jest przekazywanie aktualnych informacji nt. Funduszy Europejskich, w szczególności wsparcia z programów regionalnych. Okres emisji audycji: od stycznia do lipca 2015 r.

W konkursie dotacji przyznano także dofinansowanie w trybie warunkowym producentowi telewizyjnemu Media Corporation Sp. z o.o. na realizację projektu pt. „Piękniejsza Polska w Unii Europejskiej – Nowa Perspektywa”.

*****

Opisane wyżej projekty zostały dofinansowane w Konkursie dotacji na działania informacyjne Funduszy Europejskich. Jest on cykliczną inicjatywą podejmowaną przez Ministerstwo Infrastruktury i Rozwoju począwszy od 2005 r. Stanowi on formę partnerskiej współpracy z mediami, które mogą uzyskać dofinansowanie na realizację autorskich projektów poświęconych Funduszom Europejskim. W obecnej edycji konkursu, która została rozstrzygnięta w listopadzie 2014 r., dofinansowanie uzyskało w sumie 17 projektów (z czego 2 projekty warunkowo). 

Więcej informacji na temat konkursu można znaleźć na stronie serwisu poświęconego Funduszom Europejskim na lata 2007-2013.