Kancelaria Prezesa Rady Ministrów (KPRM), pełniąca funkcję Instytucji Pośredniczącej (IP) dla działania 2.16 Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój (PO WER), pn. "Usprawnienie procesu stanowienia prawa", zaprasza do składania wniosków o wpis do wykazu kandydatów na ekspertów w dziedzinie „Dobre rządzenie” do oceny wniosków o dofinansowanie projektów składanych w tym działaniu.
Kto może kandydować?
O wpis do wykazu kandydatów na ekspertów może ubiegać się osoba, która jednocześnie spełni następujące warunki:
- korzysta z pełni praw publicznych;
- posiada pełną zdolność do czynności prawnych;
- nie została skazana prawomocnym wyrokiem za przestępstwo umyślne lub za umyślne przestępstwo skarbowe;
- nie jest pracownikiem albo pracownicą instytucji (ministerstwa lub innego urzędu) zaangażowanej w realizację PO WER, która pełni funkcję Instytucji Zarządzającej lub Instytucji Pośredniczącej PO WER;
- posiada wiedzę, umiejętności, doświadczenie lub wymagane uprawnienia w dziedzinie objętej PO WER, w której dokonywany jest wybór projektów;
- posiada wiedzę w zakresie celów i sposobu realizacji PO WER;
- wyrazi zgodę na przetwarzanie swoich danych osobowych oraz ich umieszczenie w Wykazie kandydatów na ekspertów prowadzonym przez KPRM oraz ich przetwarzanie na potrzeby udziału w wyborze projektów.
Szczegółowe wymogi spełniania warunków opisanych w pkt. 5 i 6
Warunkiem uznania przez IP spełniania wymagań określonych w pkt 5 jest posiadanie przez kandydata wykształcenia wyższego oraz doświadczenia w dziedzinie "Dobre rządzenie". IP będzie weryfikować spełnianie tych wymagań na podstawie przedstawionych przez kandydata dokumentów oraz oświadczeń. Posiadanie wspomnianego doświadczenia oznacza możliwość potwierdzenia przez składającego wniosek następującego warunku:
- minimum 2-letniego doświadczenia zawodowego w zakresie problematyki:
- procesu stanowienia prawa lub
- monitoringu działalności władz publicznych przez partnerów społecznych lub organizacje pozarządowe (w tym udział w konsultacjach społecznych) lub
- organizacji pozarządowych lub
- poświadczonego publikacjami dorobku naukowo-badawczego z powyższej problematyki.
Warunkiem uznania spełnienia wymagań w zakresie pkt 6 będzie posiadanie certyfikatu PO WER (kopii dyplomu ukończenia szkolenia on-line przeprowadzonego za pośrednictwem Platformy Ekspertów EFS www.eksperci.efs.gov.pl) bądź jego uzyskanie w terminie miesiąca od otrzymania przez kandydata informacji o przejściu wstępnej weryfikacji.
Co musi zawierać dokumentacja aplikacyjna?
- uzupełniony wniosek o wpis do wykazu kandydatów na ekspertów (Załącznik nr 1) wraz z kopiami dokumentów poświadczających spełnianie ww. wymogów, tj. kserokopiami dokumentów potwierdzających posiadane wykształcenie i doświadczenie wykazane we wniosku;
- oświadczenie kandydata na eksperta o spełnianiu przesłanek określonych w art. 49 ust. 3 pkt 1-3 ustawy z dnia 11 lipca 2014 r. o zasadach realizacji programów w zakresie polityki spójności finansowanych w perspektywie finansowej 2014-2020 (Dz. U. z 2016 r., poz. 217, z późn. zm.) oraz wytycznych w zakresie trybów wyboru projektów na lata 2014-2020[3], oraz że nie jest pracownikiem instytucji (ministerstwa lub innego urzędu) zaangażowanej w realizację PO WER, pełniącej jednocześnie funkcję Instytucji Zarządzającej lub Instytucji Pośredniczącej PO WER (Załącznik nr 2);
- zgodę kandydata na eksperta na przetwarzanie danych osobowych i ich umieszczenie w wykazie kandydatów na ekspertów, który zostanie upubliczniony na stronie podmiotowej Instytucji Pośredniczącej dla d
- ziałania 2.16 PO WER www.efs.kprm.gov.pl (Załącznik nr 3).
Termin składania dokumentów
- do dnia 30 listopada 2016 r. (UWAGA! Decyduje data wpływu do adresata).
Miejsce składania dokumentów
Kancelaria Prezesa Rady Ministrów
Departament Społeczeństwa Obywatelskiego
Al. Ujazdowskie 1/3
00-583 Warszawa
albo dostarczyć osobiście lub za pośrednictwem kuriera w kopercie opisanej i zaadresowanej zgodnie z powyższym wzorem na Dziennik Podawczy Kancelarii Prezesa Rady Ministrów (00-582 Warszawa, Al. J.Ch. Szucha 14), w godzinach 8:15 – 16:15.
Kontakt
Szczegółowe informacje dotyczące naboru ekspertów znajdują się na stronie KPRM.
W przypadku pytań prosimy o kontakt pod numerem telefonu – tel. 22 694 72 28, bądź o przesłanie pytań pocztą elektroniczną na adres e-mail: efs@kprm.gov.pl.
Załączniki
- Załącznik nr 1 – formularz Wniosku o wpis do wykazu kandydatów na ekspertów (DOCX 95 KB)
- Załącznik nr 2 – Oświadczenia kandydata na eksperta (DOCX 87 KB)
- Załącznik nr 3 – Zgoda kandydata na eksperta na przetwarzanie danych osobowych oraz na ich umieszczenie w Wykazie kandydatów (DOCX 92 KB)